Translate

Kde bolo tam bolo.....

9:16:00 Unknown 1 Comments

Hneď ráno ma prebudil zvuk dažďa. Vstala som z postele a potichu otvorila okno. Dážď bol hustý ale kvapky malé. Vzduch voňal chladom a čistotou okolitých stromov. Ľahla som si späť pod teplú perinu, ale ďalej  už som zaspať nevedela. Napadlo ma, veď som predsa doma v detskej izbe a pod posteľou sa ukrývajú všetky moje spomienky z detstva vrátane mojich obľúbených rozprávkových knižiek. Začala som ich listovať a spomínať ako mi z nich rodičia čítali. Keď som bola dieťa, kniha bez obrázkov pre mňa nebola knihou. Obrázky pre mňa znamenali to, ako si budem príbeh predstavovať, ako nejaká prvá stopa. Milovala som tie farby a keď bol nejaký obrázok len čierny, neváhala som ho ešte domaľovať farbičkami :D. Takto som poškodila mnoho kníh. Uvažujem, že si ich v antikvariáte zadovážim v lepšom stave. Najčastejšie to boli slovanské rozprávky. Vybrala som pár ilustrácií s mojich obľúbených kníh. Fantázii sa medze nekladú a presne to je tá hlavná myšlienka, ktorá ma na rozprávkach baví.
 Chcem sa s vami podeliť o tieto pekné skice, či maľby.
Netuším, či sem diela autorov môžem takto zverejniť, predsa len staré knihy neobsahujú zákaz uverejňovania na internet, žiadny internet na pláne nebol, ale risknem to. Vo všetkej úcte k autorom pripájam aj názov kníh a mená :) a som ochotná na vyžiadanie zástupcu autora fotky aj s článku odobrať.
ps: najradšej som mala princezné a líšky.... ktoré postavy ste mali najradšej vy ?:) Máte nejaký najobľúbenejší príbeh ?
 autors:
Lužickosrbské rozprávky-Smolný Peter, Illustrations:Václav Karel 1965
Slovenské Rozprávky Pavoľ Dobšinský , Illustartions Ľudovít Fulla 1961
Poľské rozprávky Hop, čižmičky, sto míľ ,Illustrations Ján Lebiš 1962
Zlatá kniha rozprávok Božena Nemcová ,Illustrations Štefan Cpin 1969

1 coments:

Amy Morgan povedal(a)...

Ja som mala vždy rada všelijakých škriatkov a víly...ale samozrejme aj princezné a najväčšia sranda bola keď sa niečo premenilo na niečo druhé :D to bolo radosti! Ale priznávam, že ma asi viac bavili povesti než rozprávky a to asi preto, lebo som verila, že sú skutočné keď sa odohrávali na naozajstných miestach :)

LadyinBlack